2012. október 24., szerda

Beni szülinapi tortája - avagy gyümölcskenyér angolszász módra


Forrás : http://www.paleoshop.hu/

"Hozzávalók: 330 g Coco24 kókuszzsír, 330 g Xukor (ízlés szerint kevesebb is lehet), 360 g mandulaliszt, 2 tk. őrölt fahéj, egy egész szerecsendió 2/3-a lereszelve, 6-7 közepes tojás, 2-3 maréknyi apróra vágott olajosmag és aszalt gyümölcs keveréke: dió, mandula, mogyoró, körte, datolya, meggy, aszalt szilva, s.barack; 1,5 tasak sütőpor, 26 cm-es tortaforma (adható még hozzá vanilia és kandírozott narancs vagy citom héja de nekem ezek nem voltak éppen)

Elkészítés: A kókuszzsírt a Xukorral "habosra" keverjük. A robotgépem elromlott ezért kézzel kevertem vagy 25 percig de a Xukor nem olvadt el teljesen. Csak az óramutató járásával megegyezően szabad keverni mert akkor viszünk pozitív energiát az ételbe :-)
Ezután egyenként felütöttem és hozzákevertem a tojásokat majd a fűszereket is.
A mandulaliszttel elvegyítjük a sütőport és lassan adagolva a tojásos masszához keverjük. A vége felé már elég sűrű a massza, nehéz keverni. Ezután még hozzáadjuk a darabolt mag és aszaltgyümölcs keveréket és összedolgozzuk. Itt már kézzel gyúrtam.
Közben a sütőt előmelegítettem 160 C°-ra és a tortaformát kikentem kókuszzsírral.
A masszát a formába öntöttem és kézzel belenyomkodtam, elegyengettem.
160 C°-on sütöttem 1óra 50 percig. Elég hosszú a sütési idő de végül megéri mert egy különleges,fűszeres süteményt kapunk.
Már langyosan , könnyen kijött a formából és kihülés után csokimázzal vonta be Attila.

Az egyik legfinomabb süti amit valaha sütöttem és mindenki elismeréssel nyilatkozott aki megkóstolta."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése